loading...
دکتر لاغری
نویسنده1 بازدید : 633 دوشنبه 07 تیر 1400 نظرات (0)

در اواخر سال 2019 ، ویروس کرونا در چین ظهور کرد. از آن زمان ، به سرعت در سراسر جهان گسترش می یابد. این ویروس کرونا ویروس جدید SARS-CoV-2 نامیده می شود و بیماری که باعث آن می شود COVID-19 نام دارد.

در حالی که برخی مبتلایان به COVID-19 بیماری خفیفی دارند ، برخی دیگر ممکن است دچار تنفس ، ذات الریه و حتی نارسایی تنفسی شوند.

بزرگسالان مسن و کسانی که دارای شرایط سلامتی زمینه ای هستند بیشتر در معرض خطر منبع جدی بیماری جدی هستند.

https://medicalateb.com/product-category/mask/

شاید اخیراً درباره استفاده از ماسک های صورت برای جلوگیری از عفونت چیزهای زیادی شنیده باشید. در حقیقت ، یک مطالعه اخیر نشان داد که جستجوهای Google مربوط به ماسک های صورت در تایوان پس از اولین پرونده وارداتی در این کشور ، افزایش یافته است.

بنابراین ، آیا ماسک های صورت موثر هستند و اگر چنین است ، چه زمانی باید آنها را استفاده کنید؟ برای یادگیری پاسخ این سوال و موارد دیگر به ادامه مطلب بروید.

    پوشش کروناویروس HEALTHLINE

    با بروزرسانی های زنده ما در مورد شیوع COVID-19 در جریان باشید.

    همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه ، مشاوره در مورد پیشگیری و درمان و توصیه های تخصصی به مرکز ویروس کرونا مراجعه کنید.

سه نوع اصلی ماسک صورت کدامند؟

وقتی درباره ماسک های صورت برای جلوگیری از COVID-19 می شنوید ، به طور کلی سه نوع است:

    ماسک صورت پارچه ای خانگی
    ماسک جراحی
    وسیله تنفسی n95

بیایید در زیر هر یک از آنها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
ماسک صورت پارچه ای خانگی

برای جلوگیری از انتقال ویروس از افراد بدون علائم ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اکنون منبع معتبر را توصیه می کند که همه از ماسک های صورت پارچه ای مانند ماسک های صورت خانگی استفاده کنند.

این توصیه برای زمانی است که در مکان های عمومی هستید که حفظ فاصله 6 فوت از دیگران دشوار است. این توصیه علاوه بر ادامه فاصله فیزیکی و اقدامات بهداشتی مناسب است.

توصیه ها شامل موارد زیر است:

    از ماسک های پارچه ای صورت در محیط های عمومی ، به ویژه در مناطق قابل انتقال مبتنی بر جامعه ، مانند فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها استفاده کنید.
    ماسک صورت پارچه ای را برای کودکان زیر 2 سال ، افرادی که در تنفس مشکل دارند ، افرادی که بیهوش هستند یا افرادی که قادر به جدا کردن ماسک نیستند ، قرار ندهید.
    از ماسک های صورت پارچه ای به جای ماسک های جراحی یا ماسک های تنفسی N95 استفاده کنید ، زیرا این وسایل مهم باید برای کارکنان بهداشت و درمان و سایر پاسخ دهندگان پزشکی اختصاص داده شود.
    متخصصان بهداشت و درمان باید هنگام استفاده از ماسک های صورت خانگی بسیار احتیاط کنند. این ماسک ها ترجیحاً باید در ترکیب با محافظ صورت که کل قسمت جلویی و کناری صورت را پوشانده و تا چانه یا پایین امتداد دارد ، استفاده شوند.

توجه: ماسکهای پارچه ای خانگی را بعد از هر بار استفاده بشویید. هنگام برداشتن ، مراقب باشید که به چشم ، بینی و دهان خود دست نزنید. بلافاصله پس از برداشتن دست ها را بشویید.
مزایای ماسک صورت خانگی

    ماسک های پارچه ای صورت را می توان در خانه از مواد معمول تهیه کرد ، بنابراین منبع نامحدودی وجود دارد.
    آنها ممکن است خطر ابتلا به افراد بدون علائم انتقال ویروس از طریق صحبت کردن ، سرفه یا عطسه را کاهش دهند.
    آنها بهتر از استفاده نکردن از ماسک هستند و از برخی محافظت می کنند ، به ویژه در مواردی که حفظ فاصله فیزیکی دشوار است.

خطرات ماسک صورت خانگی

    آنها ممکن است احساس امنیت کاذب را ایجاد کنند. در حالی که ماسک های صورت خانگی تا حدودی محافظت می کنند ، اما محافظت بسیار کمتری نسبت به ماسک های جراحی یا ماسک های تنفسی دارند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که ماسک های صورت خانگی ممکن است نیمی از ماسک های جراحی م andثر و تا 50 برابر کمتر از ماسک های تنفسی N95 باشند.
    آنها نیازی به اقدامات حفاظتی دیگر را جایگزین یا کاهش نمی دهند. روشهای بهداشتی مناسب و فاصله فیزیکی هنوز هم بهترین روش برای حفظ امنیت خود هستند.

ماسک های جراحی

ماسک های جراحی یک ماسک صورت یکبار مصرف و گشاد هستند که بینی ، دهان و چانه شما را می پوشانند. آنها معمولاً به این موارد عادت دارند:

    از پوشنده در برابر اسپری ، پاشش و قطرات ذرات بزرگ محافظت کنید
    از انتقال ترشحات تنفسی بالقوه عفونی از فرد استفاده کننده به دیگران جلوگیری کنید

طراحی ماسک های جراحی ممکن است متفاوت باشد ، اما خود ماسک غالباً به صورت تخت و مستطیل با چین و چروک است. قسمت بالای ماسک شامل یک نوار فلزی است که می تواند به بینی شما شکل بگیرد.

نوارهای الاستیک یا کراوات های مستقیم و مستقیم به شما در نگه داشتن ماسک جراحی در هنگام استفاده از آن کمک می کنند. این یا می تواند پشت گوش شما حلقه شود یا پشت سر شما بسته شود.
دستگاه تنفس N95

ماسک تنفسی N95 ماسک صورت محکم تری است. علاوه بر پاشش ، اسپری و قطرات بزرگ ، این دستگاه تنفسی همچنین می تواند 95 درصد منبع معتبر ذرات بسیار کوچک را فیلتر کند. این شامل ویروس ها و باکتری ها است.

ماسک تنفسی به طور کلی به شکل دایره ای یا بیضی شکل است و به گونه ای طراحی شده است که مهر و موم محکم صورت شما را تشکیل می دهد. نوارهای الاستیک به محکم نگه داشتن آن به صورت کمک می کنند.

بعضی از انواع ممکن است دارای یک ضمیمه به نام دریچه بازدم باشند ، که می تواند به تنفس و تجمع گرما و رطوبت کمک کند.

دستگاه تنفس N95 برای همه یک اندازه نیست. در واقع باید قبل از استفاده از تست مناسب استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که یک مهر و موم مناسب تشکیل شده است. در صورت ماسک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 207
  • بازدید سال : 2,822
  • بازدید کلی : 22,432