loading...
دکتر لاغری
نویسنده1 بازدید : 83 شنبه 05 تیر 1400 نظرات (0)

خطر سوگیری

خطر سوگیری برای RCT ها در شکل S1 پیوست 1 خلاصه شده است.

ماسک قهوه ای به طور خلاصه ، رتبه بندی خطر سوگیری در هر دامنه از ابزار خطر سوگیری Cochrane برای همه RCT های موجود یکسان بود (کم سوگیری برای تصادفی تولید توالی ، داده های نتیجه ناقص ، گزارش انتخابی و تعصب "دیگر" ؛ خطر نامشخص تعصب برای پنهان سازی تخصیص و خطر بالای سوگیری برای کور کردن شرکت کنندگان) به استثنای کور کردن ارزیابی نتیجه ، که به عنوان خطر نامشخص تعصب برای ارزیابی شد RCT توسط Loeb و همکارانش 11 اما به عنوان ریسک بالای سوگیری برای 2 RCT دیگر 12-12

خطر تعصب برای مطالعات کوهورت و کنترل موردی در جدول S12 پیوست 1 خلاصه شده است. به طور خلاصه ، مطالعه کوهورت 15 دارای امتیاز 6 ستاره است ، یکی از مطالعات مورد شاهد 3 ستاره ، 16 و مورد دیگر - مطالعه شاهد 6 ستاره دریافت کرد
کیفیت خاص شواهد نتیجه

رتبه بندی اهمیت و کیفیت خاص شواهد که ما با استفاده از روش GRADE ارزیابی کردیم در جدول S13 ضمیمه 1 خلاصه شده است. به طور خلاصه ، عفونت تنفسی آزمایشگاهی تأیید شده یک نتیجه بسیار مهم برای تصمیم گیری با شواهد بی کیفیت است از RCTs ، و یک نتیجه مهم برای تصمیم گیری با شواهد بسیار کم کیفیت از مطالعات مشاهده ای. بیماری شبه آنفولانزا به عنوان یک نتیجه مهم برای تصمیم گیری با شواهد بسیار کم کیفیت از RCTs ارزیابی شد. غیبت مربوط به کار با مدارک بسیار کم کیفیت از 1 RCT نتیجه مهمی برای تصمیم گیری در نظر گرفته نشد.

ما تجزیه و تحلیل زیرگروهی انجام ندادیم زیرا هیچ ناهمگنی قابل توجهی مشاهده نشد. هیچ تجزیه و تحلیل حساسیت معنی داری نمی تواند انجام شود زیرا مطالعات بسیار کمی در آن گنجانده شده است.
خلاصه ای از مطالعات قرار گرفتن در معرض جایگزین

23 مطالعه قرار گرفتن در معرض جایگزین شامل شد. 30-53 نتایج و روشهای کلی آنها (به عنوان مثال ، شرکت کنندگان ، ذرات مورد استفاده برای قرار گرفتن در معرض ، تعداد و نوع دستگاه تنفسی یا ماسک جراحی استفاده شده ، میزان جریان و میزان تنفس انسان ، اندازه ذرات چالش و دامنه اندازه ذرات اندازه گیری شده) در پیوست 2 خلاصه می شود (در سایت www.cmaj.ca/lookup/suppl/doi:10.1503/cmaj.150835/-/DC1 موجود است). به طور کلی ، در مقایسه با ماسک های جراحی ، دستگاه تنفس N95 در شرایط آزمایشگاهی آزمایشگاهی توصیف شده ، نفوذ فیلتر کمتری ، نشت مهر و موم صورت کمتر و نشت کل داخل را نشان می دهد.
قابل اعتماد و متخصص:
تفسیر

نتایج بررسی سیستماتیک و متاآنالیز ما نشان می دهد که هنگام استفاده توسط کارکنان مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از انتقال عفونت های حاد تنفسی از بیماران ، بین تنفس کننده های N95 و ماسک های جراحی تفاوت معنی داری وجود ندارد. با این حال ، 95٪ CI های متاآنالیز ما باید به عنوان شواهد کافی برای تعیین اینکه آیا تفاوت بالینی قابل توجهی وجود دارد ، تفسیر شود. یافته های حاصل از مطالعات قرار گرفتن در معرض جایگزین نشان می دهد که ماسک های تنفسی N95 در شرایط آزمایشگاهی نسبت به ماسک های جراحی برای نفوذ فیلتر ، نشت مهر و موم صورت و نشت کل داخل بدن برتری دارند.

تعجب آور نبود که متوجه شدیم که دستگاه های تنفس N95 به طور کلی فیلترهای کارآمدتری با ویژگی های بهتر مهر و موم صورت نسبت به ماسک های جراحی هنگام آزمایش در آزمایشگاه هستند. با این حال ، انتقال عفونت های حاد تنفسی یک فرآیند پیچیده است که ممکن است توسط مطالعات قرار گرفتن در معرض جایگزین به طور مناسب تکرار نشود. از آنجا که مهر و موم صورت برای کارایی دستگاه تنفس N95 مهم است ، آزمایش تناسب اندام برای کارکنان بهداشت توصیه می شود. 2 دستگاه تنفس N95 اغلب برای استفاده منظم ناراحت کننده تلقی می شود و پوشیدن یا تنظیم نامناسب دستگاه تنفس به دلیل ناراحتی می تواند منجر به سهوا شود آلودگی صورت ، بنابراین نفی مزیت محافظتی بالقوه. 54،55 علاوه بر این ، ما درک کافی از تعداد ، اندازه و پراکندگی قطرات حاوی ذرات زنده و عفونی تولید شده توسط بیماران آلوده نداریم. 56 یک مطالعه آزمایشگاهی داده ها نشان می دهد که انسان آلوده به آنفلوانزا بندرت آئروسل حاوی ذرات ویروسی عفونی تولید می کند. 7/1 متر به دنبال شرکت کنندگان در تنفس ، شمارش ، سرفه یا خندیدن
محدودیت ها

با وجود نقاط قوت بسیاری از مطالعه ما ، از جمله یک استراتژی جستجوی جامع برای داده های منتشر شده و ادبیات خاکستری ، و یک بررسی دقیق و ارزیابی خطر سوگیری و کیفیت شواهد با استفاده از ابزارهای معتبر ، محدودیت های این بررسی باید تأیید شود.

هیچ یک از مطالعات موجود در متاآنالیز ، به جز RCT توسط لوئب و همکارانش ، 11 بطور مستقل مطابقت با مداخله را بررسی نکردند. سردرگمی احتمالی ناشی از مداخلات همزمان (به عنوان مثال ، دستکش ، روپوش و روشهای بهداشتی دست) به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه معمول و اضافی برای انتقال قطرات ، با متا آنالیز ما محاسبه نشده است.

ما تأثیر h را ارزیابی نکردیم

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 35
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 197
  • بازدید سال : 2,812
  • بازدید کلی : 22,422